nedeľa 4. januára 2015

Udivené dievčatko v okne

Biela to na Vianoce znovu raz prehrala. Tento rok prekvapila rýchlo, prišla akási pomätená, vycerila na nás zuby, oči rozslzila, potešila čiernobiele sny a deťom rozosmiala bruchá. Bielymi plackami oblepila kolená a, ako ináč, zostala krátko.

Také rýchle boli aj posledné mesiace. Len nedávno som si predsavzala, že čosi zmením, no už som to aj stihla porušiť a začala si klásť nové... A takto sa premenil starý rok na nový, zastihol ma nepripravenú s nedokončenými príbehmi. Rovnakú v množstve snov, v plachosti a bojazlivom prístupe k zmenám. Ale i so záchvevmi odhodlaní a vôľou zmeniť veci, čo zdanlivo nič nemenia.

Zmohla som sa, vytvorila pár drobných kresieb a otvorila pri pohľade na svoje nedokončené obrazy oči. Začnem inak. Veľkým krokom vpred, aby mi v uzimenom byte pri maľovaní prsty nezmrzli, na jar trochu spomalím, aby som sa konečne presťahovala a dotiahla rozpísané poviedky a jednu rozprávku do konca. Do konca vydržať v striedaní temp. Nezostať ako pohodená mŕtva ryba kdesi na nehybnej hladine, ale živo vzlietať a padať až na dno. S odrazmi, so životom v nohách, s odvahou v tvári. Zatváriť sa pri každom skoku vpred. 

Úžasne, banálne, jednoducho, zložito, nespavo, zasnívane, tvorivo prežijem tento rok. Zahodím bezpečný pocit tepla a dám si studenú sprchu. Hneď zajtra ráno, predtým ako vykročím do rozospatej tmy. 
V prvé tohtoročné pracovné ráno cestou do školy. A podobne krásne odhodlané cesty majte tento rok i vy, priatelia. 

Najvystižnejším obrazom mojich detsky naivných sviatkov azda bude tento obšírny fotozáznam vianočných dní na východe.









Pre našu celorodinnú lásku, svetlo všetkých dní, malé dievčatko v okne bolo mnohé čarovné. Každý pohľad von priniesol nový, zvláštny dotyk sveta. Ako po prvý raz...






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára