nedeľa 15. júna 2014

Mínus jeden sen

Kreslím si rozhovor. Čakám. Na jedno ráno s rybkou v dlani. Na spomalené zábery rozospatých mačacích očí. Ja klipkám, ty čušíš. Keď načúvam spomienkam, zatvorené oči máš. Sme ako nedeľnoranní otrávení speakeri v rádiu. Ako televízna dvojica bez varieté. Tak málo zábavná, tak veľmi výstižná. Nikto nás nepočúva, nikto sa nedíva. Ty bľaboceš, ja nereagujem. Dlho ťa nechávam vytrápiť sa. Až tvoje zúfalé ticho rozosmeje ma. Moje sny verzus tvoja krása. Dokonalo vystrihnuté koncepty. Do častých dlhých páuz nepresvedčivo nalepené cudzie smiechy. Lenivé, hlavaté, chrapľavé záchvaty. Takto sa už dnes nik nesmeje. Zháčiš sa. Smiechom nastolili módu. Všadejaké predpisy. Rozdelené roly hlasne zápasia o zmenu.

Dlho nik nechodí. Sedíme samy v tme, v tichu. Keď zapneš rádio, naštvem sa, vstanem a odídem. Odhodlaná prestanem prichádzať. 


Som v cudzom byte. Nevedno kde. Je prázdny, všade len moje pomaľované plátna. V najväčšom z nich ležím zabalená, nahá. Lepí sa na mňa zasnívaná stará maľba. Mokrá, odfarbená. Keď uschnem, splynú príbehy. Strácam dych. Dlhé ticho bez hudby. Bez klipkajúcej televízie, bez hlasov, zvukov, svetla. Hľadím do obrázarne svojho sveta, do štyroch farebných stien bez jasných hlasov. Stratená, bezhlasá číham v okne. Zrelá na útek. Čosi ma zrazu zdvihne, prekvapená na chvíľu stratím zem. Stratím nohy. Celý svet. 

Zo stropu visím. Ružová, krehká vo vetre. Ľahučká blúzka som. Bosá. Celá. Nehojdám sa. Len ticho visím nad vlastným snom. Už nie viac pokrčená na dne zabudnutej nákupnej tašky. 


Hľadím na prázdny roh. V predsieni čakáš zbalená. Moja taška, cesta, sen.  Hluchá sedím. Bez cieľa. Billie dookola točí tú svoju bluesovú šancu zmeniť džez, nechám ju. Utekať smieme všetci. Aj sa utiekať. Kam však, kam, keď z brehu na breh je ďaleko. Keď jeden po druhom už nechodí. Keď každý ide sám. Zatiaľ čo ja tu vyplašená púlim oči, ty tam bezsnovo nepokojne spíš.  


Ó, ráno, ráno s ružovou penou na dlani, vyzliekaš v rozospatej spálni zaslintané pyžamká. Opretá o stenu sedím tu nahá a márne čakám na skoré škrabkania chrbátikov. Kúpila som si prvú ružovú blúzku a prišla o jeden sen. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára