streda 17. augusta 2016

Ako dobre

Tu. Deň dažďový, deň, keď je všetko tak málo krátke. Aj chvíľa kŕmenia v plášti. Kým sa kocúr s Cédrikom zohrievajú v spoločnej terasovej spálni, zisťujem, že kačkám dážď pristane, a i keď im mokré zrno až tak nechutí, veselo pochodujú po záhrade, pasú sa, zobú, dažďovú vodu pijú. Očistné ráno. Deň skorý.
Tu. Schovám sa vo svojej izbe. Dočítam Kunderovu Ptákovinu, na dva hlty vypijem pol litra studeného zeleného čaju, zažijem svoj zen a rozhliadnem sa. Nielen za oknami dnes nostalgický dážď. Obliehajú ma spomienky detské. 
Tu. V dome u rodičov, mám okolo seba samé čudné veci. Spomienky na detstvo, zdá sa byť také pradávne, kde hračky mojej netere splývajú s mojimi. Plyšového Tracyho tigra nepremôže nik, preto už celé týždne stráži balkónové dvere a spáva spravidla pod záclonou, na starej šijacej singerke v keramickom džbáne driemu Sunsejsešn Bárbi a jej platonická láska Ken. Krásku som kedysi dávno sama upravila, ostrihala jej vlasy, prepichla uši, ušila celú garderóbu a dokonca som babku nahovorila na pletené svetre. Babka plietla svoje najmenšie kúsky, úzke drobné rukávy, golier, kapucňu. V mini rozmeroch. Parádna práca. Moja Bárbi (by) milovala handmade. (Keby) musela. Okato komerčná slečna bola len zľahka naklonená alternatíve. Počúvala East  17 a tajne sledovala Beverly Hills a Dallas. Žiadna harmónia kontrastov. Čistý konzum. Vždy a všade. A on? Tiahol sa životom s o čosi menej ľahkou povrchnosťou, surfoval na lekárskej paličke, počúval Nirvanu a chodil vždy s viacerými Barbinami naraz, ale azda i práve preto či napriek tomuto sa mi páčil. Takýto príbeh som mu dala. Nebolo na výber. Jediný medzi ženami. Polonahý. S napomádovanými vlasmi. Jediné, čo som mu dopriala, bol do ucha vpichnutý špendlík, nech je z neho presvedčivejší fešák. Dnes žasnem, ako som tým žila. Písala som si do zožitov komiksy zo života mojich Bárbies, silno inšpirované americkými seriálmi. Krása, čo kazí vkus? Možno. Každý asi máme za sebou detské vášne, ktorým dnes nerozumieme. Také to "čierne" obdobie, ktoré čas zafarbil novými farbami, vyplnil platňami, knižkami, tvorbou drobnou, objavom nových vzorov. Ako dobre. 

Tu. Dnes trochu sivo. Deň písačkový. 


























































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára