sobota 22. marca 2014

Pretože je svet často rozmazaný

Dívam sa na svoje obrázky. Sú všade. Mám ich pod sedačkou, na truhlici, visia za hlavou. Visím pred nimi akási rozpačitá. Hľadám v nich detaily a badám len nejasnosti. Tie rozmazané svety, keď chce byť človek čo najkonkrétnejší. 
Minimalizmus do poslednej bodky si ľahol vedľa. Už zas. Leží a ja naň zazerám. Učím sa po novom žiť a nechávam skrz akvarelový papier nasiaknuť vlastný, mnou už trochu obkukaný "starý svet", aby sa stratil kdesi vo farbách. Veselo striedam tóny, no v hlave jediná tónina. Caveov song "God is in the house" ma unesie preč, nechá sadnúť na starú zaprášenú stoličku a ja zrazu pred sebou vidím ten malý drevený dedinský kostol. Opustený božími deťmi. Sám na kopci v tme. S jediným plamienkom. Držím ho v náručí. Stískam prstami.
https://www.youtube.com/watch?v=4f6wzGpFKUQ
Sobota s dušou mojej garzónky - už sa niet prečo trápiť...
V zdanlivej tme presvitajú svetlá, zo škár parapetnej podlahy vyliezajú mini svety, myšie príbehy a muchy, čo nelietajú. Sobota našla svoju dušu a zrazu tu všetko pláva v povetrí. Holubom na obdiv. Mne pre čistý pocit krásy. Už nejestvuje dôvod obávať sa, len žiť.

Som nahá bez vrstiev cibule. Ako to najľahšie dieťa s farbami v tvári, s fľakmi medzi prstami...

Voda už vplávala do malých akvarelových kociek a vsiaka do štetcov. Vylieva sa po ploche papiera  a ja sa detsky smejem... Vyfarbujem sa. 

2 komentáre:

  1. pekné, vlialo sa mi to do hlavy, vytvorilo malé farebné ostrovy. A Nick už tu tiež hrá do celkom inej soboty, na inom konci internetu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ako dobre, že sú aj iné internetové konce než tie moje :)

    OdpovedaťOdstrániť