pondelok 29. júna 2015

Pretože čajky more navodia

Prvé pondelkové ráno bez rozospatej chôdze do práce. Prvé vyspávanie. 5.45 je dávno preč a ja sa prenášam cez skoré vstávanie. Otáčam hlavu na druhú stranu, aby som našla v najtemnejšou rohu izby ešte aspoň kúsok tmy. Tlačím zatvorené oči do kŕčovitého fejsu, mrštím tvár, ale tmy nikde. Vymenili mi okno. Nemám záves, roletu, nič. Zo svojej lietajúcej postele vidím do prázdnej ulice, počítam venčiacich sa psov, parkujúce autá, vzdušný balón v diaľke, redaktorov za oknami naproti. Pomaly zapínajú počítače v tých svojich akváriách a popíjajú rannú kávu. Po chvíli už sedím pri svojom nadýchanom okne a popíjam s nimi. 



Dýcham čerstvý vzduch. Taký čerstvý, aký len vycentrovaná Praha môže ponúknuť. Dojedám svoj prvý brokolicový quiche, nepodarený, nedochutený, málo slaný, so suchým zaprášeným spodkom. Brokolica ten nepodarok zľahka zachraňuje. Zelená, zdravá. O čosi menej zdravou smotanou a parmazánom obalená. Zázvorový čaj zvlažuje tú atmosféru sucha a ja smejem svojej ďalšej skúsenosti. Zase raz to "napoprvé" nevyšlo podľa mojich predstáv. Lámem sa. Francúzsky šmrnc o chvíľu zapijem ekvádorskou kávou. 
Červená konvička piští, káva v nej bublá, syčí, trasie sa. Preruším chvíľu v okne, pohnem sa a už aj vypínam sporák, zalievam prvý čierny sen mliekom bieleným a pomaly, opatrne pijem dúšok za dúškom. Ešte trochu horúci, už trochu znesiteľný. 

Z prachu zabudnutia vyťahujem spomienku darčekovú. Milá Doris, to je tá šálka z útrob mojich učiteľsko-stredoškolských čias. Ten kúsok starého v mojom starom byte. Ten svieži kvietok maľovaný nechávam vyniknúť pod každou kvapkou čiernej kávy. Spomienková som. Dnes. Pretože je prvé ráno mojich pražských prázdnin. 











Vypínam hudbu. Ten zvláštny spev vtákov za oknami zaujme ma. Drobné opravy budov a vrava robotníkov v diaľke trochu narúšajú ten pokojný vtáčí pidizvuk. Tu kdesi blízko je. Ten pocit mora s čajkami poruke. Všetko na dosah. Antény striech obsadili vodní spevavci. Vlhký vzduch, šum tečúcej vody v splachovači. Dokonalý zvukový záznam v priamom prenose. Zostávam jeho súčasťou ešte chvíľu. Nepohnutá v prvý deň prázdninovej dovolenky. 



Prajem Vám svieže leto plné drobne krásnych detailov, milí!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára